Tallinn trip en bijna weer thuis! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu Tallinn trip en bijna weer thuis! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu

Tallinn trip en bijna weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Roxan

14 December 2014 | Estland, Tallinn

Na vorige keer afgesloten te hebben met school, zal ik jullie deze keer verrassen en beginnen met mijn schoolperiode hier! Ik heb mijn eerste toets hier gehaald en mijn 2e en 3e heb ik komende week. Ik ben nu bijna klaar hier, dus lekker alles afronden en natuurlijk gaat dat net als in Nederland allemaal in de laatste week.

Natuurlijk wil ik jullie mijn tripje naar Tallinn niet onthouden. Donderdag middag na school op naar de bus die vanuit Jyvaskyla naar Helsinki ging. Ik was bijna te laat doordat ik nog met school bezig was maar gelukkig achteraf nog ruim op tijd. Na een lange busreis kwamen we rond half 6 aan in Helsinki. Eerst over een kerstmarktje gelopen waar ongeveer 5 kraampjes stonden en daarna doorgelopen om wat eten te vinden. Heerlijk bij vapiano’s gegeten, jummm! Daarna gingen we door naar MarketSquare, daar zagen we dat de kerstmarkt kwam. Helaas pas 3 dagen na ons.. Even wat fotootjes genomen en door naar de boot. We zagen al allemaal mensen van de boot afkomen met heeel veeel alcohol en nee het waren geen studenten het waren mensen van rond de 70 (als ik het goed kan schatten). Gelukkig mocht Nadine ook mee, aangezien die d’r paspoort was vergeten. Maar hier in Finland is controleren zeer schaars, dus dit keer werd er ook niet gecontroleerd. Met het bootje naar Tallinn was nog korter dan onze busreis naar Helsinki, best een gek idee eigenlijk! Op de boot wilde we even naar de winkel, maar bleek dat deze bijna openging. Er stonden allemaal opa en omaatjes klaar om naar binnen te stormen. Wat bleek, stond daar alleen maar alcohol. Natuurlijk voor een betere prijs als hier in Finland, dus alle alcoholisten stormde naar binnen (inclusief nadien en ik haha). Eenmaal in Tallinn aangekomen namen we de taxi richting ons hostel. Het was best wel een alternatief hostel en niet echt luxe haha. Het bed was nog slechter als mijn bed in Jyvaskyla en ja dat zegt heeeel veel. We hadden besloten niet uit te gaan zodat we de dag erna vroeg de stad in konden gaan om alles te bekijken.

Om kwart over 9 stond iedereen klaar en wel om de stad in te gaan. We hebben de stad rondgelopen en onder andere naar oude stadsmuur geweest. Daarnaast zijn we ook naar een hele mooi kerk geweest, deze leek een beetje Russische invloeden te hebben. Hele mooie stad met allemaal kleine steegjes en gekleurde huizen. Als het zonnetje zou hebben geschenen zou het net zo mooi zijn als een tropisch oord! In Tallinn was de kerstmarkt gelukkig wel helemaal ingericht en ook open. Jammer dat er zoveel dezelfde dingen worden verkocht 100 kraampjes met mutsen, sjaals en wanten en ook nog 100 met Gloggi een soort likeur. Natuurlijk konden we de stad niet uit zonder deze likeur te proeven. We zijn ook even de supermarkt in geweest en dit was echt het walhalla van Estland. De prijzen zijn zo goedkoop dat ik alles wilde, maaar ik heb me ingehouden. In de avond hebben we bij een pizzaria gegeten en daarna gingen we de stad in om een avondje te stappen. We hadden na even zoeken de juiste tent gevonden, hier waren 10 shotjes namelijk maar 5 euro in happy hour. Hier hebben wij natuurlijk maar even van geprofiteerd nadat we de Finse prijslijsten gewend zijn! Daarna zijn we doorgegaan naar een club jas opgehangen, wilde naar binnen gaan maar toen bleek er een Russische avond te zijn met 25 eu entree dus dat sloegen we maar even over. Even gevraagd wat een leuke club was om heen te gaan en we gingen weer verder. Daarna de nodige dansjes gemaakt in deze club en rond 3 uur gingen we weer richting het hostel. De dag erna moesten we namelijk weer vroeg eruit voor de boot, die om 8 uur vertrok. De terugreis lagen Alba, Jenny en Lucie lekker te slapen en zaten nadien en ik luckytv te kijken, lekker hollands haha. Daarna nog aardig door moeten lopen om onze bus te halen. Tijdens deze reis lekker sneeuwstormen gehad en wij dachten wow Jyvaskyla ligt vast ook onder. Maar in Jyvaskyla lag niksssss.

Dinsdag gingen we pannenkoeken bakken bij Alba thuis voor Lucie dr afscheid. Alleen was Lucie er niet bij haha. Lekker allemaal Hollandse pannekoeken gegeten, heerlijk! Woensdag was een Nederlands meisjes Mascha jarig. We gingen naar haar huisje toe om daar te eten want ze had een pizza party georganiseerd. Lekker gezellig met z’n alle pizza gegeten en naar liedjes van onze jeugd geluisterd en lekker gelachen! Donderdag ging ik naar een pre party bij een Frans meisje thuis. Daar hebben we op witte shirts geschreven voor diegenen die dit weekend weggingen. Vrijdag had ik een feestje wat een vriend van me georganiseerd had en wij gingen helpen. Het was een neon party en tijdens het feest hebben we lekker wat mensen onder geverfd met neon verf.

Zaterdag was er de allerlaatste M-building voordat ik weer naar Nederland vertrek. We hadden een paar meiden uitgenodigd om bij ons te komen eten en drankjes te doen voordat het feestje begon. Eerst nog mijn witte shirt onder gekladderd met mooie teksten en afscheidszinnetjes om niet te vergeten. Vandaag en de komende week weer vol aan de bak om school af te ronden & dan is het toch echt tijd om weer naar huis te gaan! De 23e ben ik weer terug in het regenachtige Nederland, voor diegene die dit nog niet wisten.

Van het weekend is er weer lekker wat sneeuw gevallen, dus hebben we weer extra licht op een dag :D.

Laatste dikke kus vanuit Finland en tot snel in het regenachtige Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1508
Totaal aantal bezoekers 10667

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: