Na één nachtje slapen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu Na één nachtje slapen - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu

Na één nachtje slapen

Blijf op de hoogte en volg Roxan

20 Augustus 2014 | Finland, Jyväskylä

De reis is allemaal heel goed gegaan! Na het gedag zeggen van papa en john ging ik door de douane heen. Ik moest hier bijna alles uitdoen & liep uiteindelijk met m’n sokken door het detectie apparaat heen. Vervolgens heb ik een broodje gegeten en ben ik richting de gate gelopen omdat dit volgens de incheck mevrouw nogal ver lopen was. Na daar 15 minuutjes gezeten te hebben kon het boarden beginnen. Toen ik bij mijn stoel aangekomen was, zat er al een meneer op die verkeerd zat. Hem er eventjes op aangesproken dat ik een raamplaatsje had en toen ging die opzoek naar zn eigen stoel. Eerlijk is eerlijk, finair is echt een goede maatschappij. Gewoon gratis eten en drinken aan boord voor een vlucht van 2 uurtjes, dat zal je bij transavia nog niet zien! Nog even een fotootje gemaakt uit het vliegtuig alleen maar bos en water maar geen huis te bekennen, dat is voor een Hollander wel even uniek om te zien.

Eenmaal aangekomen in Helsinki kon ik mn koffer op gaan halen bij de band. Die kwam er snel aan, want het vliegtuig zat niet zo heel vol. Met mn koffer naar buiten gelopen en ben opzoek gegaan naar de bus, want deze had ik nodig om bij de trein te komen. Eenmaal buiten gekomen stond er voor mijn neus gelijk al de bus die ik nodig had en zat ik voor 6,50 in Helsinki city. De 20 minuutjes durende busreis MET wifi even iedereen gecontact dat ik veilig was aangekomen. Vervolgens kwamen we aan bij het treinstation en dit was vanaf de bus nog geen 5 minuten lopen, wat heel chill was met mijn 2 koffers en 2 jassen (jaja pakezel). Maar het was nog geen 4 uur en mijn trein vertrok pas om half 7, tja fuck my life. Toen ben ik in een restaurantje gaan zitten daar even een tosti gegeten met chips(aparte combi), welke uiteraard minder lekker was dan in Nederland! Maar als avondeten smaakte het primaaa. Daar nog even vrienden gemaakt met een man die graag naast me wilde zitten terwijl er overal in de restaurant nog plek was.. Maar gezellig gekletst over hoe geweldig hij Finland vond en hoe veilig het allemaal was, was ik weer helemaal gerust gesteld. Rond 6 uur ben ik gaan zoeken naar mijn trein, om er zeker van te zijn dat ik deze niet ging missen  Trein gevonden na 5 minuutjes en gelukkig stond hij er ook al! Ik de deur opengedaan maar deze ging zo snel weer dicht, dat ik niet eens mijn koffer naar binnen had gedaan. Gelukkig was er een aardige man die mij kwam helpen om mijn koffers naar binnen te dragen! Koffers in een rek gezet en opzoek gegaan naar m’n stoel. Gelukkig weer een stoel aan het raam, lekker naar buiten kijken dus. Gelukkig was er WIFI in de trein, want van al dat wachten ga je je behoorlijk vervelen. Nog even drie uurtjes treinen en dan was ik er, eindelijk! Op het treinstation stond m’n tutor op mij te wachten en konden we naar het appartement er reden nog 2 exchange studenten met ons mee welke in hetzelfde gebouw zitten als ik. Eenmaal aangekomen in roninmaki the M building, kwam ik m’n huisgenootje tegen. Tot nu toe heb ik er nog maar eentje, maar wel een Nederlands meisje wat wel chil is! Aardig meisje waar ik gezellig mee gekletst heb tot een uurtje of 12 en toen lekker ben gaan slapen. Naja lekker, op een houten bed met een dun matras en een veel te zacht kussen is niet heel lekker te noemen maar het is oké. Net even mijn eerste boodschapjes gedaan bij de supermarkt op loopafstand. Straks ga ik met mijn kamergenootje even de stad in om wat handige dingen te kopen voor in huis, even een buskaart te halen voor de komende vier maanden en gaan we opzoek naar een fiets!

Kusjes

  • 20 Augustus 2014 - 19:22

    Anja Bergwerff:

    Hoi Roxan je reis was een hele onderneming joh!

    Fijn dat je al kennis heb gemaakt met een nederlands meisje.

    Wel balen van je slechte bed!

    Heel veel succes en heel veel plezier daar!

    Ps het is wel erg stil hoor zonder jou!

    Liefs van je ma en ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roxan

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 10670

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 23 December 2014

Studeren in Jyväskylä

Landen bezocht: