Het schoolleven is weer begonnen! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu Het schoolleven is weer begonnen! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu

Het schoolleven is weer begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Roxan

15 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Een tijdje niks geschreven, omdat school niet heel interessant is om met jullie te delen natuurlijk. School is tot nu toe erg fijn om te hebben, anders zou ik me maar gaan vervelen hier. Tot nu toe zijn al mijn lessen leuk en interessant, maar heb dan nog niet alles gehad. Sommige lessen beginnen pas 22 september. Het is wel even wennen om weer hele schooldagen te maken! Soms dagen van half 10 tot half 6, die maak ik in Nederland niet.

Naast school heb ik afgelopen weken ook nog leuke dingen ondernomen. Bijvoorbeeld ben ik voor het eerst naar een studentenfeest hier geweest op donderdagavond. Daarnaast hebben we drankjes gedaan bij de M-building pre party, maar zijn uiteindelijk niet naar de echte party gegaan. Zaterdagavond hebben we een lekker filmavondje gehouden om fit te zijn voor zondag. Zondag gingen we namelijk kajakken. We hadden vier 2persoons kajaks en één 3persoons kano zodat het allemaal paste. Eerst een beetje rondgedobberd en daarna de omgeving gaan bekennen. We konden vanuit de plek waar we begonnen waren door naar een ander groot meer. Hier hebben we uiteindelijk aangemeerd bij een strandje en heerlijk in ons bikini op het strand gelegen. Na het water tot mijn enkels aangeraakt te hebben snel weer teruggekeerd. Kramp sloeg meteen aan toen m’n tenen het water raakte zo koud was het.

Het ene weekend is nog niet voorbij of het volgende staat alweer voor de deur! Afgelopen woensdagnacht nog heerlijk wakker gemaakt door m’n poolse huisgenoot die luidkeels stond te praten om 4 uur snachts, top! Donderdag zijn we naar een Party Cruise gegaan. Eerst gingen we nog even naar een picknick daar een cider gedronken en door naar de boot. Iedereen had alcohol bij zich, maar al snel bleek dat dit niet mee mocht op de boot. Snel alles even leegdrinken & toen gingen de trossen los. Rond half 7 vertrok de boot op het grootste meer in Jyväskylä voor een rondje varen. De muziek tijdens deze reis was niet echt bij de tijd, maar dansen op de macarena en de ketjapsong kunnen we natuurlijk allemaal nog! Veel dronken mensen gezien tijdens deze reis. Wij vonden het als buitenlanders het drinken aan boord erg duur. Maar de finnen hebben ons wijsgemaakt dat 5 euro voor bier betalen spotgoedkoop is.. rare mensen. Na de cruise, welke rond 10 uur was afgelopen, was er een afterparty in club BRA. Maar doordat ik vrijdag weer gewoon om 9 uur les had, heb ik deze afterparty maar even overgeslagen. Zaterdag voor het eerst een rondje hardgelopen hier. Was gelijk verdwaald geraakt, want alles ziet er hetzelfde uit. Je kunt hierbij denken aan, bomen, bomen, bomen, soms een huis en dan weer bomen. Op een gegeven moment toch weer bij het meer achter ons huis aan gekomen, wat toch wel een hele geruststelling was. Zaterdag avond bij onze spaanse vrienden de wedstrijd Real Madrid – Atletico Madrid gekeken en daarna nog even 21 jumpstreet aangezet. Zondag gezellig met Joyce en Papa geskyped over onze trip naar Lapland & zondag avond rustig filmavondje gehouden.

Vandaag beginnen we rustig met een schooldagje van 1,5 uur. Dat is toch wel lekker zo op de maandag :)

Kusjess