Het echte leven begint bijna! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu Het echte leven begint bijna! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Roxan Verduyn - WaarBenJij.nu

Het echte leven begint bijna!

Blijf op de hoogte en volg Roxan

02 September 2014 | Finland, Jyväskylä

Morgen is het dan zover dan beginnen mijn eerste lessen op school! Nog even een blog over wat ik de afgelopen tijd beleefd heb sinds het eerste weekend.

Afgelopen week heb ik nog de hele week vrij gehad en dus leuke dingen ondernomen samen met mijn vrienden van hier. Zo ben ik naar een ijshockeywedstrijd van het plaatselijke team geweest. Dit was gewoon gratis, dus superleuk om een keertje te zien. Daarnaast gaan we binnenkort ook een keer naar een betaalde wedstrijd, want het plaatselijke team speelt aardig hoog. Dit beloven dus leuke wedstrijdjes te worden.

Dinsdag kregen we een tour door de school heen, welke zo saai was dat we ertussenuit zijn gegaan. Alles ging zo langzaam, overal moest je wachten, niks voor ons! dus toen zijn we lekker de stad ingegaan. Heerlijk cocktails gedronken met Spanjaarden, Duitsers, Fransen, Oostenrijkse, Tsjechen en een aantal Nederlanders.

Woensdag waren we na de hierboven genoemde ijshockey wedstrijd nog even meegegaan naar het huis van onze Spaanse vrienden. Waar we de ice bucket challange bij een vriendinnetje van hier mochten uitvoeren, hilarisch was dat.

Donderdag hadden we een soort muziekmiddagje bij club Freetime. Hier werden we ontvangen met een soort prosecco en daarna werden er verschillende presentaties gegeven. Aangezien de presentaties mega saai waren en er gratis prosecco naast onze tafel stond, werd hier natuurlijk goed van genoten.

Vrijdag waren we even langs school geweest voor een safety tour door de school. Het saaiste wat ik ooit heb meegemaakt! We kregen de nooduitgangen te zien en het plein waar we heen moeten als er brand uitbreekt, wat eigenlijk allemaal al voor zich sprak. Eind van de middag was er een beach picknick georganiseerd door school bij het meer bij school. Hier was een DJ welke muziek speelde en een busje met wat chips. Op een gegeven moment werd het koud dus zijn we naar het huis gegaan van een spaans meisje.

Zaterdag lekker de hele dag in bed gelegen. In de avond was namelijk de beruchte M-building party. Laat dat nou net het appartement zijn waar ik in woon. We hadden lekker wat drankjes in huis gehaald en onze vrienden uitgenodigd voor het feestje. Achteraf liep het allemaal wat uit de hand. Overal in het gebouw stonden mensen. Er kwamen compleet vreemden ons huis binnen en gingen zelfs gewoon drinken uit onze koelkast pakken. Er is zelfs nog politie binnen geweest om alles een beetje normaal te laten verlopen. De verhalen na deze party zijn hilarisch en we kunnen er nog lang over napraten! Zondag is de hele dag besteed aan het schoonmaken van ons appartement, want dat zag eruit als een zwijnenstal!

Maandag was de verjaardag van een Nederlands meisje Marleen. Nadine en ik zijn met haar de stad ingegaan hebben lekker een taartje gegeten en wat gedronken bij het coffee house in de stad. In de avond gingen we bij haar eten samen met haar Chinese en Franse huisgenootje. Na het eten kwam iedereen langs voor een gezellig drankje. Toen de buren gingen klagen werd het toch wel tijd om naar huis te gaan!

Mijn schoolleven zal iets minder boeiend zijn, dus het duurt denk nog even voordat ik weer wat schrijf. Maar je kan me altijd even appen of skypen :)

Groetjes vanuit hier waar het 13 graden, koud en regenachtig is!